lørdag 21. juli 2012

- Steike, svarte! Men kan jeg tro på deg?

STEIKE!: Drammensmannen som vant 12 millioner i tipping i går hadde problemer med å tro på det da Norsk tipping ringte. Foto: Cornelius PoppeDrammensmann vant 12 millioner i Lotto i går.


(Dagbladet): En mann fra Drammen var alene om å ha syv rette i lotto i går. Dermed vant han 12 millioner kroner. Da Norsk tipping ringte for å fortelle den gode nyheten, hadde han problemer med å tro på beskjeden.

- Steike, svarte! Det her var jo en hyggelig telefon. Det var jo ikke akkurat noe småtteri — litt av en overraskelse. Men kan jeg tro på deg, skal mannen ha sagt.


- Ikke noe småtteri

Drammensmannen sjekket tekst-tv for å være på den sikre siden, før han jublet over fangsten.

- Det her var ikke noe småtteri akkurat, men jeg må jo tro på deg. Det her er helt vilt, sa han til Norsk tipping.

-Nå flokker familien min seg rundt meg her. Jeg gleder meg til å fortelle de den fantastiske nyheten. Det er vanskelig å finne ord for det her. Men jeg har blitt truffet av lynet i fly tidligere, og det her kan jo sammenlignes med å bli truffet av lynet, så det går nok bra denne gangen også, sa han.

-Stor gevinst

Kommunikasjonsrådgiver Ina Helen Østby forteller alltid er like morsomt å ringe for å fortelle om gevinstene.

- Vi ber alltid folk om å sette seg ned før vi overbringer nyheten. Dette var jo også en temmelig stor gevinst.

Premien er den 85. største i Norsk tippings historie. I januar i år slo Norsk tipping rekord da en mann vant litt over 63 millioner i vikinglotto.

Hentet fra: dagbladet.no


Odd Kalsnes